Wednesday, June 06, 2007

Рекламата може да реши социалните проблеми

Днес загледах такситата, които са си сложили рекламни табла на покривите. Тези дни четох някъде да се споменава, че кинопрожекциите би трябвало да са безплатни, след като преди филма ни пускат реклами.

Същото се отнася и за такситата. След като има по тях реклами, защо трябва да плащаме? За градския транспорт - още повече. Но по-важното е, че държавата може да използва рекламата, за да финансира по-големи социални плащания. Вдигат се рязко заплатите на хората на бюджетна издръжка, пенсиите и социалните помощи. За да се компенсират средствата, изплащането им започва да става по стадионите, които за целта се оборудват от всички страни с подходящи билбордове, екрани и озвучителна техника. Приходите от реклама най-накрая ще спрат да обслужват само големите корпорации!

3 Comments:

Blogger firefox said...

хех, днес всички ли са зли?

както и да е - киното да е безплатно, заради рекламите е интересна опция. не е принципно невъзможна - въпрос на бизнес план.

има и алтернативна бизнес идея - да се лансира кино с прожекции без реклами и тва да му е селинг пойнта. със сигурност ще съм сред клиентите, но пак е въпрос на сметка - колко се получава от пълен салон и колко от показването на рекламите.

и двете не виждам начин да се реализират в БГ при наличието на фактическия монопол на разпространителя (щото те рекламите не се слагат от киното май, пък и най-големите кина - Арените - са под шапката на Александра, нали?)


иначе има много успешни примери за "безплатен обяд" - основно в медиите и по-точно вестниците. Капитал бяха писали надълго и широко по едно време, а и гледам са взели от дума - в момента целия "син Капитал" е фрий за четене в нета и само бизнес новините и анализите в "оранжевия" изискват абонамент.

3:26 pm  
Anonymous Anonymous said...

За киното - мани ти рекламите преди филма, говори ми за рекламите по време на него. Последно се възмутих страшно много докато гледах I, Robot. Все едно за малоумна ме взеха тия хора. Едни кадри дъъълги и зуумнати, кат продуктови. Едни демонстрации. Едни чудесии. Сакън да не би да не забележа каква марка му е уредбата на пича, каква му е колата, само дето стрелкички не мигаха по екрана за да ми насочват погледа накъде да гледам. А за кецовете даже и сюжетна линия разработиха.
Обидно, някак.

А за това как държавата да печели от реклама - ами просто тряя да облага още по-високо рекламните площи. То това го прави общината май де. Ама все едно, нека общината печели. Последно направиха да нямаш право да си залепиш рекламна лепенка на колата, примерно на задното стъкло (както аз имам VISATON), ако не си платиш такса на общината за използването на рекламна площ (която площ, вярно, не е собственост на общината, ама улиците пък са нейни, а ти там си разкарваш колата и така...).

Между другото, аз не съм против да се цака по-високо за рекламна площ. София по мое мнение е адски замърсена визуално, има един такъв... панаирджийски вид. Ако стане по-скъпо, ще се отсеят евтинджос рекламите и поне нещата дето сме принудени да гледаме ще са малко по-издържани в естетическо отношение (щото ще са ги правили само Големите, тия с Яките Кинти).Това разбира се е в ущърб на средния бизнес (малкия така или иначе не си позволява билбордове), което пък не е хубаво. Ама наистина аман от тая шарения, дето ни заобикаля...

- W.

7:43 pm  
Anonymous Anonymous said...

Да питам в тази връзка (дето нямаш право да имаш лепенка на колата), дали може да имаш надпис на тениската, без да плащаш на общината? Примерно да пише Бенетон и аз да се разхождам с нея из града и да ме гледат хората по улиците, как използвам рекламната площ, която принадлежи на общината.
Принципът е същият, струва ми се.

Иначе за рекламите в София. Положението е плачевно. Не знам колко трябва да се вдигнат цените, за да се вдигне и качеството. За сега и билбордовете и телевизията ни предлагат недоразумения, които (поне мен и хората, с които съм коментирала темата) ни карат да се блещим изумено и да възкликваме "Това току-що по телевизията ли го показаха?!"
Често съм си задавала въпроса защо рекламите са толкова изумително тъпоумни и дали това не е трик, с който влизат под кожата на зрителя или просто толкова си могат.
Когато съм си задавала същия въпрос относно политическите кампании, разбирачите са ме светкали, че причината е във влизането под кожата на избирателя. Ако приемем това за вярно, може да се каже, че и рекламите са отражение на общото ниво в обществото.
От друга страна съм по-склонна да приема версията, че кампаниите са слаби поради некадърност и избирателната активност донякъде е показател за това, макар че там играят и много други фактори.

Иначе по основната тема - не мисля, че има шанс такситата да станат безплатни само защото гледаме рекламите по тях, поради простата причина, че хората са склонни да си плащат за услугата "превозване" и в същото време да гледат рекламата.
Алтернатива би тръгнала да се търси едва когато хората спрат да са склонни да си плащат за превозването и единственият начин за печалба от таксиметрова дейност остане показването на реклами.
С киното и другите неща е на същия принцип.

10:45 pm  

Post a Comment

<< Home